رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

خانواده مرکز عواطف یه وصف اسلام ...

خانواده مرکز عشق و عواطف است ، محبت ها، دوستى ها، صلحها، آشتى ها همه گاه از خانه منشاء مى گیرند

 و در ایجاد این عاطفه و دوستى نقش اساسى دارند والدین هستند که مى توانند کانون خانواده را مرکز پر از صفا و روشنائى کرده و یا به جهنمى سوزان مبدلش سازند. دل فرزندان دختر در گرو عشق و صمیمیت آنهاست . 


خانواده ، همچون کارگاهى است که در آن خوبیهاى اصیل انسانى از محبت ، راءفت ، رقت ،، رعایت ، تعاون ، تضامن ، تجاوب ، عفو، اغماض ، ایثار و دیگر صفات انسانى هم مى روید و هم نمو مى کند و این همه صفات که از نیازمندیهاى مبرم یک جامعه اصیل و مرفه انسانى است ، در آنجا نضج مى گیرد، نموى که طبیعى و خالص است و از تشردهاى بى اثر و خشک قانونى بى نیاز است . 


یکى از افتخارات بزرگ آئین مقدس اسلامى ، توجه خالص و تاءکید فراوان در مورد نظام خانواده است .


جامعه یک مجموعه است متشکل از افراد که طبق قوانین خاصى با هم زندگى مى کنند، اگر افراد آن جامعه ، داراى استعدادهاى خوب و سپس ‍ اخلاق و روحیات عالى باشند، آن جامعه نیز موفق خواهد بود.


خانواده پایه اصلى سعادت هر فرد در جامعه محسوب مى شود، به طورى که اگر افراد خانواده بتوانند با روابطى شایسته و مناسب ، روح و جسم یکدیگر را آرامش بخشند و زمینه شکوفا شدن صفات و استعدادهاى درونى را آماده کنند، جامعه اى موفق به وجود خواهد آمد.


محیط سالم خانواده ، فضاى بسیار مناسبى است براى شکوفا شدن استعدادهاى فکرى و روحى و جسمى فرزندان ، تا بتوانند، به سعادت خود و اجتماع کمک کنند.


موفق باشید ... 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد