رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

نقش اسلام در احیاى ارزش مقام دختر...

اسلام ظهور کرد و با این خرافه در ابعاد مختلفش سرسختانه جنگید، مخصوصا تولد دختر را که ننگ مى دانستند در احادیث اسلامى به عنوان گشوده شدن ناودانى از رحمت خدا به خانواده معرفى کرد.



و خود پیامبر صلى الله علیه و آله و سلم آنقدر به دخترش بانوى اسلام فاطمه الزهرا علیهاالسلام احترام مى گذاشت که مردم تعجب مى کردند، با تمام مقامى که داشت ، دست دخترش را مى بوسید، و هنگام مراجعت از سفر نخستین کسى را که دیدار مى کرد، دخترش فاطمه بود، و به عکس ‍ هنگامى که مى خواست سفر برود آخرین خانه اى را که خداحافظى مى کرد، باز خانه فاطمه علیهاالسلام بود.


در حدیث دیگرى از پیامبر صلى الله علیه و آله و سلم مى خوانیم که فرمود:

چه فرزندى خوب است دختر! هم پر محبت است و هم کمک کار، هم مونس است و هم پاک و پاک کننده .


در حدیث دیگرى از پیامبر صلى الله علیه و آله و سلم مى خوانیم :


کسى که بازار مى رود و تحفه اى براى خانواده خود مى خرد همچون کسى است که مى خواهد به نیازمندانى کمک کند (همان پاداش را دارد) و هنگامى که مى خواهد تحفه اى را تقسیم کند نخست باید به دختر و بعد به پسران بدهد، چرا که دخترش را شاد و مسرور کند چنان است که گویى کسى از فرزندان اسماعیل علیه السلام را آزاد کرده باشد. 


دختر را مى فروختند، با شتر و گوسفند تعویض مى کردند، زنده به گور مى نمودند و... اسلام آمد و سوره نساء به آن بزرگى آورد و رجال هر چه منتظر ماندند سوره رجال نیامد، زن و مرد را در آغاز خلقت با یکدیگر و با یک خطاب و در یک کلمه آورد و براى همیشه نام هر دو را در یک کلمه والدین ذکر فرمود و هر روز نبى خاتم دست دخترش را بوسید و... یعنى هیچ جاى اسلام به کمتر بودن زن اشاره اى نشده است بلکه بالصراحه بعضى مردان را افضل و برخى زنان را افضل معرفى مى فرماید و در مذهب شیعه عصمت براى زن نیز که دختر رسول الله باشد اصلى مسلم است که زن هم مى تواند در موضعى باشد که گناه و آلودگى به آن سرایت نکند و... 


موفق باشید ... 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد