رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

مسلمانان قدر همدیگر را بدانند به وصف امیرالمومنین ...

به شما سفارش مى کنم که جز در حال مسلمانى از دنیا نروید.خداوند نعمتهاى بیشمارى به ما ارزانى فرموده است. آنقدر بیشمار که خود مى گوید: اگر بخواهید که نعمتهاى خداوند را بشمارید، هرگز نمى توانید.

اما خداوند بر هیچ یک از آن همه نعمت، بر آدمیان منت ننهاده است. فقط بر یک نعمت خداوند به صراحت منت مى گذارد. آنجا که مى فرماید: یمنون علیک ان اسلموا قل لاتمنوا على اسلامکم. بل الله یمن علیکم ان هداکم للایمان [ حجرات/ 17. ] این اعراب- بر تو منت مى گذارند که مسلمان شده اند. به آنها بگو مسلمانى خویش را بر من منت نگذارید بلکه خداوند است که بر شما منت نهاده است که شما را به وادى ایمان هدایت کرده است.


و نیز مى فرماید: لقد من الله على المومنین اذ بعث فیهم رسولا من انفسهم [ آل عمران/ 164. ] خداوند بر مومنانى منت نهاد که از میان خودشان رسولى برانگیخت.


مسلمانى نعمت بسیار بزرگى است که خداوند بر ما لطف و عنایت کرده و آن را به ما ارزانى فرموده است و درباره این مسلمانى به ما فرموده است: هو اجتبیکم و ما جعل علیکم فى الدین من حرج مله ابیکم ابراهیم هو سماکم المسلمین من قبل و فى هذا [ حج/ 78. ]


 خداوند شما را برگزیده است و در دین اسلام برایتان تنگى و سختى قرار نداده است دین اسلام همان دین پدر شما ابراهیم است که پیشتر و نیز در این زمان، آن حضرت شما را مسلمان نامیده است.


نعمت مسلمانى آنچنان مهم و ارزشمند است که مورد وصیت ابراهیم و یعقوب به فرزندانشان قرار گرفته است: و وصى بها ابراهیم بنیه و یعقوب یا بنى ان الله اصطفى لکم الدین فلا تموتن الا و انتم مسلمون [ بقره/ 132. ] ابراهیم و نیز یعقوب، فرزندان خویش را به دین اسلام سفارش کردند و گفتند: فرزندانم، خداوند این دین را براى شما برگزیده است پس مبادا که جز بر مسلمانى بمیرید.

و در راستاى همان سفارش ماندنى است که قرآن دستور دوباره اى به مسلمانان مى دهد که: یا ایها الذین آمنوا اتقوا الله حق تقاته و لا تموتن الا و انتم مسلمون. [ آل عمران/ 102. ] اى مومنان آنچنان که شایسته خداست حریم خدا را پاس بدارید و جز به مسلمانى نمیرید.


و از همین روست که آن حضرت در روزگار حیات خویش دلسوزانه و نگران چنین مى فرمود: ایها الناس دینکم دینکم! تمسکوا به و لا یزیلنکم و لا یردنکم احد عنه . لان السیئه فیه خیر من الحسنه فى غیره . لان السیئه فیه تغفر و الحسنه فى غیره لاتقبل [ معانى الاخبار/ 185. ] مردم دینتان را دریابید سخت به آن چنگ زنید و مراقب باشید که مبادا کسى شما را از آن بلغزاند و برگرداند چرا که اگر دیندار باشید و احیانا خطاکار، بهتر است از اینکه بى دین باشید و احیانا خوش کردار. اگر در دیندارى خطایى از شما سرزند امید آمرزش و بخشایش مى رود، اما اگر بى دین باشید و نیکى کنید آن کار نیک از شما پذیرفته نمى شود.

 

موفق باشید ...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد