رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

از خدا بطلبید به وصف امیرالمومنین ...

 پاداش خود را از خدا بخواهید. پیامبران، در برابر ارشاد و هدایت مردم، هیچ مزد و پاداشى از آنان نمى خواستند و اجر خویش را فقط از خدا طلب مى کردند.

همه آنان مى گفتند: ما اسئلکم علیه من اجر ان اجرى الا على رب العالمین [ سوره ى شعراء، آیه ى 109. ] من پاداشى در برابر هدایت شما نمى خواهم، پاداش من بر عهده خداست.


صالحان و نیکوکاران هم در برابر نیکویى هاى خویش از خلق خدا پاداش نمى خواهند . چشم داشت آنان فقط به خداوند است و خداوند به بهترین نحو پاداش آنان را مى دهد: بلى من اسلم وجهه لله و هو محسن فله اجره عند ربه [ سوره ى بقره، آیه ى 112. ] آرى چنین است که اگر کسى سر تسلیم در برابر خداوند فرود آورد و نیکوکار باشد البته پاداش او نزد خدایش محفوظ است.


 پاداش آنان همان است که قرآن مى فرماید: و الذین آمنوا و عملوا الصالحات لنبوئنهم من الجنه غرفا تجرى من تحتها الانهار خالدین فیها نعم اجر العاملین [ سوره ى عنکبوت، آیه ى 58. ] آنان که ایمان آوردند و کارهاى نیک انجام دادند، ایشان را حتما در کاخهاى بهشتى جاى مى دهیم که از زیر آنها نهرها جارى است. جاودانه در آن مى مانند. چه پاداش شایسته اى نصیب این نیکوکاران مى گردد!


بى جهت نیست که خداوند از این پاداش به عنوان پاداشى بس بزرگ یاد مى کند: وعد الله الذین آمنوا منکم و عملوا الصالحات لهم مغفره و اجر عظیم [ سوره ى مائده، آیه ى 9. ] خداوند به مومنانى که عمل شایسته انجام مى دهند، وعده داده است که آمرزش و پاداشى بس بزرگ که در انتظار آنان است. 


آرى، امیرالمومنین فرزندان گرامى اش را سفارش مى کند که هرچه مى کنند، جز از خدا پاداش نخواهند و فقط چشم به لطف و عنایت او داشته باشند. همانگونه که جدشان پیامبر صلى الله علیه و آله و سلم و خود وى در تمام دوران عمرشان چنان بودند.


موفق باشید ... 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد