رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

بشارت بر ظهور به وصف امیرالمومنین...

خداوند او را با هدایت- قرآن- و دین حق فرستاده است. او را فرستاده است تا آن دین را بر تمامى دینها پیروز گرداند، هرچند مشرکان از فیروزى و فراگیرى اسلام ناخشنود باشند. خداوند بر محمد و خاندان او درود بى پایان مى فرستد... سوره توبه آیه 33

یکى از مهمترین ویژگیهاى دین اسلام، به عنوان آخرین دین خدا، آن است که خداوند آن دین را بر تمامى ادیان پیروز مى کند. 


اسلام در سرتاسر جهان با سربلندى و سرافرازى بر همه ى دینها چیره مى گردد و حضرت على علیه السلام در هنگام شهادت به خوبى مى داند که این آیه ى شریفه هنوز تحقق نیافته است. 


مى خواهد با بیان این آیه آینده ى روشن اسلام را ترسیم کند. مى خواهد در دلها امید را زنده گرداند. مى خواهد در کالبد بى جان شیعیانش روح تلاش و حرکت بدمد. 


مى خواهد به ظهور فرزندش حضرت مهدى علیه السلام بشارتى دوباره دهد. پیشتر هم در این باره در موارد گوناگون سخنان ارزشمندى را فرموده بود، از جمله در تفسیر همین آیه از او نقل شده است که فرمود:

صاحب این امر پنهان خواهد شد به خاطر آن که عذر او در این پنهانى کاملا روشن گشته است. چرا که فتنه در دلها فراگیر مى شود تا آنجا که نزدیکترین افراد به او- عموى آن حضرت- دشمن ترین وى مى شود.


 و این نهان زیستى ادامه مى یابد تا آن که خداوند هنگام ظهور، او را با لشگریانى که دیده نمى شوند یارى مى کند و دین پیامبرش را به دست توانمند او بر تمامى دینها پیروز مى گرداند، هرچند که کافران از این پیروزى ناخرسند باشند. 


موفق باشید ... 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد