رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

بهداشت در کلام امام موسی کاظم علیه السلام ...

توجه به ریزترین ابعاد زندگی جسمانی و روحانی بشر زیباترین ویژگی دین مبین اسلام است .

در زیر چند نمونه از احادیث امام موسی کاظم علیه السلام که به باب الحوائج معروفند خالی از لطف نیست :
 

خوردن ماهیامام کاظم (ع) : بر شما باد ماهی . اگر آن را بدون نان خوردی ، بسنده ات می کند و اگر با نان خوردی ، گوارایت می افت
 

خلال کردن با چوب و چوب انار
امام کاظم (ع): با چوب ریحان و چوب انار، خلال نکنید ؛ زیرا که رگ جذام را تحریک می کنند .
 

خوردن شلغم :امام کاظم (ع): بر تو باد شلغم! آن (یعنی شلغم ) را بخور ؛ زیرا هیچ کس نیست که در او رگی از جذام نباشد ، اما شلغم ، این رگ را می سوزاند
 

رفع پیسیامام کاظم (ع): هر کس آب گوشت گاو بخورد ، خداوند ، پیسی و جذام را از او دور می کند
 

خوردن عسل امام کاظم (ع) : عسل ، درمان هر درد است ، اگر که آن را از شهدش جدا کنی .
- هر کس آب کمرش بر وی دیگرگونه شود ، شیر تازه همراه با عسل برایش سودمند است.
الکافی – به نقل از حمزه بن طیّار ، از امام کاظم (ع) - : « مردم به هیچ چیزی بهتر از مَکشِ خون یا مُزعة عسل ، درمان نکرده اند » .
گفتم : فدایت شوم ، مُزعة عسل چیست ؟
فرمود : « یک انگشت لیسیدن از آن » .
 

خوردن کبابموسى بن بکر می گوید: امام کاظم علیه السلام به من فرمود:چرا تو را زردروى مى بینم؟
گفتم:تب، رنجورم کرده است.
به من فرمود:گوشت بخور.
... گوشت خوردم. پس از جمعه اى، امام علیه السلام دیگر بار مرا دید، در حالى که همچنان بر همان وضع پیشین (زردچهره) بودم.
به من فرمود: مگر تو را به خوردن گوشت، فرمان نداده بودم؟
گفتم: از همان روز که فرموده اى، جز آن نخورده ام.
پرسید: آن را چگونه مى خورى؟
گفتم: پخته [در آب]
فرمود: نه؛ آن را کباب شده بخور.
پس از جمعه اى، دیگر بار در پى من فرستاد. این بار دید که خون، دوباره به چهره ام باز گشته است.
به من فرمود: اکنون، خوب است. 

 

موفق باشید ...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد