رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

اشراط الساعة چیست؟...

 ((اشراط الساعة)) را از نشانه های نزدیک شدن قیامت می گویند که در منابع شیعه و اهل سنت در روایات بسیاری از آن بحث شده و د قرآن مجید تنها در همین مورد به آن اشاره شده است. 

یکی از مشروح ترین و جامع ترین روایات در این زمینه روایتی از پیامبر اسلام به نقل از ابن عباس است که حاوی نکات فراوانی می باشد. 

او می گوید:در حجة الوداع بودیم.حضرت درب خانه کعبه را گرفت و رو به ما کرد و فرمود:آیا شما را از اشراط الساعة آگاه کنم؟سلمان که در آن روز از همه به پیامبر نزدیک تر بود٬ عرض کرد:آری٬ای رسول خدا! 

آن گاه فرمود از نشانه های قیامت  تضییع نماز ٬ پیروی از شهوات٬ تمایل به هوا پرستی٬ گرامی داشتن ثروتمندان و فروختن دین به دنیاست و در این هنگام است که قلب مومن از این همه زشتی ها که می بیند و بر تغییر آن توانایی ندارد٬مانند نمک در آب در درونش آب میشود. 

سلمان گفت ای رسول خدا ٬ آیا چنین امری واقع می شود ؟آن حضرت فرمود:آری،سوگند به خدا که جانم در دست اوست! 

آن حضرت در ادامه دیگر نشانه های نزدیک شدن قیامت را بر شمرد:در آن هنگام زشتی ها زیبا،و زیبایی ها زشت،می شود.امانت  به خیانتکار سپرده می شود و امانت کار خیانت می کند،دروغگو را تصدیق می کنند و راستگو را تکذیب;درزوغ ظرافت و زکات غرامت و بیت المال غنیمت محسوب می شود.مردم به پدر و مادر بدی می کنند و به دوستانشان نیکی.در ان زمان زن با شوهرش شریک تجارت می شود(و هر دو تمام تلاش خود را در بیرون خانه و برای ثروت اندوزی به کار می گیرند).باران کم،و صاحبان کرم خسیس،و تهی دستان حقیر شمرده میشوند.در آن هنگام بازار ها به یکدیگر نزدیک میگردد.یکی میگویدچیزی نفروختم و دیگری می گوید سودی نبردم و همه زبان به شکایت و مذمت پروردگار می گشایند....

احترامشان را پایمال و خون هایشان را میریزند و دل ها را پر از عداوت و وحشت می کنند و همه مردم را ترسان و مرعوب می بینی.در آن زمان به تزئین مساجد می پردازند٬قرآن ها را می آرایند بی آنکه به محتوای آن عمل کنند.نماز گزارن فراوان ٬اما دلها نسبت به یکدیگر دشمن و زبانها مختلف است.در آن هنگام پسران امت مرا با طلا تزئین می مکنند و لباس های ابریشمین حریر و دیباج می پوشند.زنا اشکار می گردد.معاملات با غیبت و رشوه انجام می گیرد.دین را فرو می نهند و دنیا را بر می دارند.طلاق فزونی گیرد.زنان خواننده و الات لهو و نوازندگی اشکار میگردد.ای سلمان در ان زمان اغنیای امتم برای تفریح به حج می روند.فرزندان نامشروع فراوان می گردد. 

گناه فراوان و بدان بر نیکان مسلط می گردند.دروغ زیاد می شود لجاجت اشکار و فقر فزونی میگیرد.بارانهای بی موقع می بارد.مومن در این زمان از همه خوارتر است.... 

 

خو ب حالا بیاین باهم دیگه یک کار کنیم ...تمامی نکات منفی موارد بالا را جمع کنیم٬ روی یک  

 

کاغذ بنویسیم٬و روبروی تمامی لغات منفی یا به اصطلاح بد متضادش یا به اصطلاح خوب را  

 

بنویسم.بعد از اینکه این کار را کردیم باید ببینیم آیا نکات منفی این موارد در ما هست یا نه٬ 

 

اگر نباشه خوشا به سعادت آن کس(از بابت آخرت می گم) و اگر هم هست باید دید در نقطه مقابل کار درست چیه؟ 

عمر ما انسانها محدوده٬همه ما یه روز میمیریم یکی زودتر یکی دیرتر ٬ مرگ پیری و جوونی نمی  

 

شناسه.پس بیاین هنوز که عمری داریم قبل از اینکه مرگمون فرا برسه خودمون را اصلاح کنیم  

 

بنده های خدا را از خودمون راضی نگهداریم خدا را از خودمون راضی نگهداریم....اگر حاضرین بگین: "بسم الله"

موفق باشید...

نظرات 1 + ارسال نظر
مهرداد دوشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 08:41 ق.ظ

با این نکات پس ما خیلی نزدیکیم.... بیشتر اونایی که پیغمبر (ص) گفتن در حال حاظر وجود داره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد