رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

برای مقابله با استرس چه کنیم؟

استرس در همه ما ایجاد می‌شود زیرا گهگاه در وضعیت‌های استرس‌زا قرار می‌گیریم. کمی استرس ، توجه ما را به کاری که قرار است انجام دهیم ، متمرکز می‌کند و فوایدی دارد. اما استرس زیاد برای سلامت روح و جسم مضر است.

برای مقابله با استرس نگاهی مثبت و امیدوارکننده به زندگی داشته باشید و سعی کنید پیش‌بینی کنید که چگونه بر مشکلات غلبه کنید و با دوستان صمیمی و نزدیک خود بیشتر ارتباط برقرار کنید و به هنگام بروز مشکلات، از نظر مشورتی آنها بهره بگیرید. نکته مهم دیگر این که شیوه زندگی منظم را انتخاب کنید. 

 

اثرت بد استرس به شرح زیر است:افزایش شمار ضربان قلب ،تغییر در اشتها ، ضعف یا لرزش عضلات ، مشکلات خواب ، عصبی شدن ، سردرد.می بینید استرس چقدر برای شما ضرر داره بدترینش مشکلات خوابه.از همین الان بیایین شروع کنیم و استرس را در خودمون کاهش بدیم تا جایی که دیگه استرسی نشیم.

همه ما در زندگی مشکلاتی را داریم این مشکلات می تواند روحی و روانی باشه یا مالی اما برای کاهش استرس راه اهای زیر را پیشنهاد میکنم:
۱-سعی کنید هروقت می خواین کاری را انجام بدین کاملا با خونسردی انجام بدین(عصبانی شدن با خودتون کلنجار رفتن با کسی تند بر خورد کردن اخم کردن)می تواند در شما استرس شدید ایجاد کند.سعی کنید این اعمال را هنگام انجام یک کار انجام ندید.و فکرتون را به کارتون متمرکز کنید تا حواستون پرت نشه. 

۲-افکار منفی را در ذهنتون راه ندید.همیشه مثبت فکر کنید. 

۳-از غیبت کردن و پشت کسی حرف زدن خودداری کنید.چه در تنهایی و چه در پیش خانوده تون. 

چون نه تنها اعصابتون را خورد می کنه و باعث می شه بیخود جروبحث کنید بلکه مرتکب گناه بزرگی هم بشوید.کاری را که در شما احساس استرس ایجاد می کند انجام ندید.ببینید که چه چیز هایی ممکن است در اطراف شما باعث بشه احساس استرس بهتون دست بده آنها را پیدا کنید و به سمتشون نرید. 

۴-با صبر کردن می توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.این را بدانید که خداوند بزرگترین نعمت یعنی عقل را به ما داده و حالا این ماییم که باید بفهمیم چگونه می توانیم بر مشکلات غلبه کنیم و موفق بشیم.خداوند ناظر و نظاره گر بر اعمال ماست.در انجام هر کاری با نام او شروع کنید که موفقیت از آن کسانی است که بر خدا توکل کنند.

۵-نظم  و برنامه ریزی را در زندگی فراموش نکنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد