رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

چگونه رفتگان خود را از عذاب قبر برهانیم ...

همه ما روز پنجشنبه سری هم به قبرستان می‌زنیم و یادی از خاک نشینان می‌کنیم... عزیزان دوست داشتنی و باز نگشتنی ، چقدر سخت است ... 

روایتی است از کتاب منازل الاخره ...

روزی مردی در عربستان آن زمان، یک گوشه‌ای چادرش را علم می‌کند و می‌نشیند به خواندن قرآن مجید. همینطور که داشت قرآن می‌خواند می‌رسد به سوره تبارک الّذى بیده الملک (همان سوره تبارک یا ملک) و تا این سوره را می‌خواند ناگهان صدایی بلند می‌شود که این سوره نجات بخش است. حالا من نمی‌دانم که آن آقا از ترس زهره‌اش آب می‌شود یا نه، اما بساطش را جمع می‌کند و یک راست می‌رود سراغ پیامبر نازنین اسلام و ماجرا را از سیر تا پیاز برایش تعریف می‌کند.


پیامبر هم همه حرفهای مرد را خوب که گوش کرد، با لطف به او می‌گوید: بنده خدا، زیر آنجایی که تو بساط کرده‌بودی قبری بوده و تو در واقع داشتی بالای سر آن مرده قرآن می‌خواندی و چون سوره تبارک را بالای سر او خواندی،‌ عذاب را از او برداشتند. آخر سوره مبارکه تبارک، نجاتبخش از عذاب قبر است.



در ضمن روایت دیگری از پیامبر مکرم رسیده است که فرمودند هرکس دعای «اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُکَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَّمدٍ اَنْ لاتُعَذِّبَ هذَا اْلمَیِتَ» را بر سر مزاری بخواند، حق تعالى عذاب قبر را تا روزى که در صور دمیده شود از او بر مى‌دارد.


مرگ ناگهان به سراغ ما می آید پس طوری زندگی کنیم که هنگام مرگ آسوده خاطر باشیم ... 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد