رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

وحدت و یکپارچگی مسلمانان از اصول مهم اسلامی است ...

خداوند، مراجعه به پیامبر(ص) در توسل، شفاعت و زیارت را تجویز می کند. مسیر ورود به ذات حق مسیر ورود به محضر پیامبر(ص) است.

زیارت سنت پیامبر و اولیای خدا
البته به صورت فردی نیز امکان رسیدن به خداوند وجود دارد، اما اتصال از راه نبی مکرم اسلام توأم با رحمت الهی است و از شفاعت ایشان نیز می توان بهره مند شد.


قرآن کریم به پیامبر دستور می دهد همان گونه که برای خودت طلب مغفرت می کنی، برای مؤمنان نیز چنین باش و مؤمنانی را که از این سرمایه سرپیچی می کنند سرزنش می کند.


در متون دینی مراجعه به محضر ائمه(ع) امری دایمی است و تنها به زمان حضور ائمه و پیامبران(ع) محدود نمی شود، زیرا این اصل وجود دارد که اولیای خدا هیچ گاه دچار مرگ به معنای از دست دادن حیات نمی شوند.


در مذاهب اسلامی زیارت جایگاه خاصی دارد، زیرا زیارت سنت نبی مکرم اسلام و اولیای خداست.


در آیات و روایات ذکر شده که هدف اصلی زیارت بهره مندی فرد زیارت کننده از فوایدی مانند برکت چشم، اطمینان قلب و یادآوری آخرت است.


در هنگام زیارت، ائمه از ورود و خروج شما کاملاً با خبر می شوند و سلام شما را پاسخ می دهند و شما را دعا می کنند.


در اهمیت زیارت ذکر این نکته کافی است که در اسلام به آن امر شده است، زیرا زیارت، حضور انسان عاشق در محضر معشوق و در واقع اذان ایمان و دینداری است.


از سوی دیگر زیارت اعلام وفاداری صادقانه مرید به مراد است، زیرا انسان بدون حضور مرشد به هدایت نایل نمی شود.


امام محمدباقر(ع) می فرمایند، زیارت امام رضا(ع) اهمیتی به مثابه حضور در سپاه رسول اکرم(ص) در جنگ های صدر اسلام دارد.


زیارت وسیله ای برای تقرب، اعتراف به گناهان و استغفار به درگاه خداوند است.


زیارت سفری مشتاقانه، عزمی آگاهانه، راهی عاشقانه است که از سرای دل آغاز و از دل عبور و سرانجام به مقصد دل هم می رسد.


بندگان خدا پس از حمد و ستایش خداوند و پس از «اهدنا الصراط المستقیم» بلافاصله می گویند «صراط الذین أنعمت علیهم...» یعنی راه کسانی که به آنها نعمت دادی و به کمال رسیده اند، بنابراین هر کسی کمال طلب است به دنبال این بزرگواران می رود.


زیارت نوعی تنفر از چهره های پلید که در مقابل ائمه(ع) قد علم کردند، هم هست، چون ما در زیارت هم تولی داریم هم تبری.


ضرورت جریان شناسی قرآن

انسجام نظام اسلامی و وحدت ملی طلیعه ورود به امت واحده اسلامی است و باید علما و روحانیون فرقه های مختلف اسلامی در این جهت کوشش کنند.


امروز همه تحلیلگران غرب و شرق بر این نسخه توافق دارند که اسلام و قرآن دارای قدرت عظیمی است و می تواند منشأ تحولات بزرگی در دنیا باشد.


توطئه های استکبار جهانی بیشتر و خصمانه تر می شود و تحلیلگران غربی اعتراف کرده اند ایران دیگر فقط منافع غرب را تهدید نمی کند، بلکه موجودیت استکبار جهانی را به خطر انداخته است.


مهره چینی در کشورهای اسلامی از مهمترین رویکردهای استکبار است، به گونه ای که اکنون با همین رویکرد اهداف استعماری خود را در کشورهای مسلمان پیاده می کند.


آنها با مهره چینی هم منابع زیرزمینی را می بلعند و هم جوانها را مطابق خواست خود پرورش می دهند. هم اکنون پشت تمام عملیات تروریستی و انتحاری دست استکبار ملموس است.


چرخ کارخانه های اسلحه سازی آمریکا با نفت عربستان می چرخد، در اختیار اسراییل قرار می گیرد تا مسلمانان را بکشد، بنابراین به خوبی می توان دریافت که مهره چینی جواب داده است.


نگرانی استکبار جهانی انرژی هسته ای نیست، بلکه آنها از رشد اندیشه و تفکر دانشمندان ایرانی در این زمینه نگران هستند.


القای اقدامهایی چون دسترسی ایران به سلاح هسته ای، حمایت ایران از تروریست، نقض حقوق بشر در ایران، تهاجم از سوی ایران به کشورهای منطقه، دخالت ایران در امور سایر کشورها و مخالفت ایران با صلح و ثبات منطقه از مهمترین سیاه نمایی های غرب علیه ایران است.


جریان شناسی قرآنی، ما را در تقابل با استکبار بیمه می کند و اگر قرآن را محور وحدت خود قرار دهیم بی گمان به موفقیت می رسیم.


استکبار می خواهد بدعت ها، تحریف ها، تعصبات، اختلاف افکنی، خشونت و خرافات را ایجاد کند و تز جدایی دین از سیاست یکی از اهداف آنهاست.


تمامی مذاهب اسلامی، به جایگاه خاص امام رضا(ع)، آگاه هستند و تحقیقات عملی و کاربردی زیادی نیز با محوریت امام هشتم(ع) انجام داده اند.


تقریب میان مذاهب و همچنین تعمیق زیارت امام رضا(ع) دو هدف اساسی این همایش بود.


مهمترین راهبرد امت اسلامی وحدت بین فرق و مذاهب است.


نشست چهارم و پنجم علما و روحانیون شیعه و سنی در شهرستانهای تربت جام و خواف برگزار شد.


تلاشگران عرصه وحدت

اهل سنت و تشیع تلاشگران عرصه وحدت محسوب می شوند و این عرصه هزینه و شهدایی هم دارد که شهدایی مانند شوشتری و محمدزاده و شهیدانی از اهل سنت صداقت خود را در مسیر وحدت با شهادت اثبات کردند.

یکی از جذاب ترین، تاریخی ترین و گسترده ترین مبانی وحدت مقوله زیارت است که مهمترین آنها زیارت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در سرزمین خراسان است.



هر ساله 25 میلیون زائر و هر 3 سال کل جمعیت کشور به خراسان رضوی مشرف می شوند و مشتاقانه با هزینه های فراوان و خودروهای شخصی پابوسی امام هشتم(ع) را انتخاب می کنند.


ائمه معصومین(ع) وحدت در اندیشه و عمل داشته اند، چنانکه امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری هم تأکید بر حفظ وحدت در بین مسلمانان دارند.



دشمنان داخلی و خارجی درصدد هستند با خرافه افکنی، توطئه و اختلاف، وحدت مسلمانان را از بین ببرند.


اختلاف سبب تضعیف مسلمانان می شود

همه کسانی که به عظمت و پیشرفت مسلمانان در جهان علاقه مند هستند، لازم است از هر گونه اختلاف و تفرقه افکنی خودداری کنند.


پیروزی انقلاب اسلامی و شکست توطئه های دشمنان داخلی و خارجی با وحدت بین مسلمانان میسر شده است.


باید از هر اختلافی که سبب تضعیف مسلمانان می شود پرهیز کرد و رهبر انقلاب نیز بارها بر این امر تأکید داشته اند.


پیامبر(ص) می فرماید؛ اختلاف در میان امت من رحمت است، اما منتهی منظور ایشان آن اختلاف نظری است که توأم با سعه صدر باشد و اختلاف نظری که همراه با تعصب و تنگ نظری باشد مخاصمه و مجادله است.



ائمه(ع) نیز مسلمانان را از چنین اختلافهایی بر حذر داشته اند.در طول تاریخ افراد بسیاری درباره شخصیت علمی و مذهبی امام رضا(ع) سخن گفته اند و امیدواریم شیعیان و اهل سنت امام رضا(ع) را محور وحدت خود قرار دهند.


زیارت ارتباط فکری با انسانهای کامل است

علت پر برکت بودن زیارت امام هشتم(ع) این است که او یک انسان کامل به لحاظ علمی و عقلی است.

خروجی این نشست ها باید به وحدت بین مسلمانان بینجامد، زیرا در جهان وحدت بین فرق و مذاهب یک ضرورت است.



بهائیت، وهابیت و فرقه های انحرافی با بدعتهای پی در پی به دنبال اختلاف بین امت اسلامی هستند تا ذخایر علمی، اقتصادی و فرهنگی مسلمانان را به غارت ببرند.


موفق باشید ...

نظرات 1 + ارسال نظر
hamed پنج‌شنبه 2 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 08:34 ب.ظ http://avazchat.ir


وبلاگت حرف نداره عزیزم منم تو پیوند هات بزن و بعد گذاشتن تو پیوند ها خبرم کن تا منم ادرس وبلاگت رو لینک کنم و تبادل لینک داشته باشیم ممنون از وقتت مطالبت هم خیلی خیلی زیباس
www.avazchat.ir/

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد