رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

نگذارید به سمت اعتیاد روند . . .

خانواده اولین محیط تربیتی رشد فرزند است و با این که در طول زمان، بسیاری از کارکردهای خود را به نهادهای مختلف اجتماعی محول کرده است؛  هیچ نهادی تاکنون نتوانسته، مهم ترین کارکرد آن را که پرورش و تربیت فرزندان است، به طور کامل به عهده بگیرد. همه جا می خوانیم، اگر می خواهید فرزندتان دچار مشکلات رفتاری و اعتیاد نشود باید پایه های آن را در خانواده محکم کنید. به گزارش نمناک و در ادامه، نکاتی را در همین باره خواهید خواند.
آموختن درباره اعتیاد
ضروری است والدین درباره عوامل خطرساز، چگونگی شروع و دلایل تداوم مصرف مواد مخدر اطلاعات ضروری را به دست آورند تا آگاهی های لازم را به کودک و نوجوان خود انتقال دهند. امروزه در عصر ارتباطات ممکن است نوجوان اطلاعات ضد و نقیض و نادرست بسیاری را دریافت کند. باورهای غلطی درباره مواد مخدر در گوش نوجوانان زمزمه می شود مانند این که استفاده از این مواد، حافظه نوجوانان را متحول می کند که باید اشتباه بودن این ادعاها را به آنان گوشزد کرد.
نظرتان را صریحا درباره مواد بگویید
به عنوان والدین لازم است هر ازگاهی درباره موضوع های مختلفی با فرزندتان صحبت کنید و اطلاعات درست در اختیار او بگذارید. از جمله مسائلی که نوجوان به آن فکر می کند این است که پدر و مادرم درباره مواد مخدر چه نظری دارند. در گفت و گو اگر فرزندتان واکنش مناسبی از جانب شما ببیند خطر مصرف مواد در او کاهش می یابد.
معتادها را به او نشان دهید
افرادی را که سرانجام بدی در اثر استفاده از مواد داشته اند به او نشان دهید. دیدن عینی چنین افرادی اراده نوجوان را در پیشگیری تحت تاثیر قرار می دهد.
نقش معنویات در پیشگیری از اعتیاد
دیدگاه معنوی او را گسترش دهید. به خصوص در 14 تا 16 سالگی نوجوانان آمادگی پذیرش مسائل معنوی را دارند. دیدن نقاط قوت زندگی و سپاسگزاری از خالق، روحیه امیدواری را در نوجوان تقویت می کند. از او بخواهید همیشه با خدای خود گفت وگوی درونی داشته باشد و او را بهترین نگه دارنده و پشتیبان در زندگی بداند. چنین اعمالی به او کمک می کند خدا را ناظر بر اعمال خود ببیند و کمتر دچار خطا شود البته خودتان نیز الگوی مناسبی در این زمینه باشید.

موفق باشید . . . 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد